Hej då dreads, välkommen tillbaka Shaun!

Om mig / Permalink / 17





Nu är det mycket som händer, mitt hår är borta och Shaun har flyttat hem till mig igen. Jag älskar dreads. Jag tycker det är jätte fint, men efter 5år av att spara ut håret så blev jag sugen på något annat. Plus att det blev väldigt tungt och topparna slitna. Jag kommer sakna dem dock. Faktum är att jag haft lite ångest över att jag klippte av dem. Men nån gång måste man skippa "snuttefilten".

Nu ska jag både söka jobb och bostad och jag tror tyvärr många människor har lite fördomar om dreads. Jag har klarat mig bra för att folk tycker jag ser välvårdad ut ändå. Men det är skönt att folk inte kommer ha några förutfattade meningar om mig. Det hände ofta att folk luktade på mina dreads och utropade överraskat - Men de luktar ju gott! Och det säger ju lite vad folk tror.

Jag en frisyrinvalid, jag har ingen aning hur man fixar en frisyr! Sprej, silverschampoo, mousse och vaxer... ja detta är bara fluffiga begrepp för mig. Jag hoppas att håret växer sig långt snabbt så jag kan ha hästsvans.

Shaun och jag gjorde slut i augusti och han flyttade hem till Sydafrika igen. Men efter några månader så saknade vi varandra och nu är vi tillsammans igen. När han var i afrika har han letat mineraler och stenar. Jag fick världens finaste av honom. Ska lägga in en bild. Gissa vilken färg den har ;D






#1 - - Linda:

Du är jättefin! :) Flyttat hem? Hem till dig? Så kul i så fall!

#2 - - Josefine:

Du passar ju super i kort hår! Det måste vara jobbigt att tvätta håret när man har dreads? Jag vet ju hur tungt mitt långa hår blev, du lär ju ha gått bakåtvikt :)

#3 - - Tilda:

Wow! Vad fint det blev!



Och vilken UNDERBAR bild på dig, den stora längst ned. Verkligen en skitvacker bild!



Är han ditt ex? Jag trodde det var du och Shaun nu! :)

#4 - - Olyckssyster:

Dreads är ju himla kul, men du var hemskt fin i page med!

#5 - - Lady Thirty:

finfint med nya frisyren!

page är skönt :)

#6 - - mamamekko:

Riktigt snygg frilla, både före och efter!

Bilden längst ner var verkligen jättefin på dig. Blev helt förälskad i din klänning, vill ha!!!

kram



ps. kul att han flyttar hem igen

#7 - - Johanna TheShit:

Hmm.. Välkommen tillbaka Shaun, hoppas du lärde dig lite vett i Afrika.

Love your new hair gumman. Titta in hos mig på jobbet sen om du hinner!

#8 - - Miss Agda:

Åh jag blir så arg då vår värld verkligen är full av fördomar!! Men hur som helst, du är jättefin i din nya frisyr också. Det kanske räcker att du tar lite mousse bara o låter håret självtorka -så gör jag...

Och härligt att höra att ni är ihop igen!!

#9 - - idun ☆:

Du är så oförskämt vacker!

fyyyy

#10 - - Maria:

Hoppas allt går bra med kärleken den här gången! Lycka till! Och gott nytt 2009!

#11 - - Susanna:

Som en liten kärleks saga. I love it! Han flyttar hem men kommer tillbaka.... aw!

#12 - - vintageretroprinsessa:

Åhhhh den sanna kärleken kom tillbaka / dvs ni hittade tilbaka :=)



härligt värre.





Kärlek till er.







Pssst gissar på Pink ;)

#13 - - mikka:

Åh va fin frisyr du fick nu! Fast du var himla gullig i dreadsen med!

Va roligt för dig och Shaun, det är kärlek det och stenen är ju underbar och häftig. Som Dennis tatuering, rosa och lyser i UV :p

#14 - - Lisbeth:

Sikke en skøn blog du har med mange skønne billeder... Fandt dig på Styleroom!

Sikke flot hår du har fået.

KH Lisbeth

#15 - - Maria:

Sååå jättefin du är i både nya och gamla håret. Härligt när kärleken får nya krafter! Lycka till!



#16 - - Anonym:

Ååå, så du har också klippt dig! Skillnaden är att du är assnygg i nya frillan. Allt klär en skönhet. ;D

Jag har nu vant mig vid min kulturtantfrisyr. Haha.

#17 - - Nobdy:

Måste säga dock att dreads var snyggare och mer attraherande

Till top