Mina bästa förvandlingar

Pyssel och inredningstips / Permalink / 7
Eftersom jag läste inlägget på Room and serve att Helene som har bloggen uppmanar folk att via saker man renoverat, gjort om, sytt osv så kommer nu mina bästa förvandlingar (som jag har dokumenterade):

1. Leksaker av andras rester


Andras skräp, andras pyssel..
Jag är lite störd på att man slänger så mycket saker så jag brukade rota runt i restkorgarna i skolan ganska mycket (okej mycket). Vi hade två för trä och några för textil. Allt vi tog där vart gratis. Jag sydde ett helt gäng med gosedjur och jag gjorde några figurer i trä, allt från en ninja kanin, några robotar, en rosa elefant och lite andra konstiga filurer.

2. Studentrummet (inrednings makeover)


Vad kan man säga,
får man ett möbelerat rum så måste man ju ändå mysa in sig :) Jag har sytt egna kuddar(av tyg jag tryckt själv), målat egna tavlor, målat alla krukor i fönstret rosa, planterat ett eget litet träd samt lite annat hemma fix. Egentligen är efter bilden tagen när jag flyttade men jag lämnade kvar min fina duk som vart det första jag pysslade ihop på rummet med hammare och stift. Annars såg rummet ut precis så här när jag flyttade in

3. Ommålat

Ett vitt tidningställ blev lite mer färgglatt..


Blått är flott!
En ful möbel som vart beige och skavd blev super fin som ommålad och med nya knoppar från Indiska. En klar favorit!


Pretty in pink
En stor röd spegel och brun liten byrå hittade jag på två olika loppisar. Så jag målade om dem i samma färg och de ser ut som skapta för varann ;)

5. Lamppyssel

Keep it green
En egen gjord lampa (från skratch, svetsa till och med ihop ringarna själv!) som tyvärr bara får hänga och förvars i mitt gamla rum. Ska ta en bättre bild och göra en förklaring hur man går tillväga, klart kul och kan göras i massa olika versioner. Man kan tex ta spetsar, tråd med pärlor, blommor, snäckor med mera.. Lampan brevid har jag målat skärmen på, funkar bra med akrylfärg, finns beskriving under övrig design. De små skärmarna i bakgrunden har min snälla moster sytt om till mig av tyg jag drog hem från sydafrika.


Läs mer på Room and Serve och bidra du med!
#1 - - Olyckssyster:

Tyget under Pretty in pink gick jag pippi på. Det reades ut på Åhlens och jag tror jag köpte 7 m, minst. Jag funderar på att sy mig själv en 60-tals inspirerad klänning av det :) Ska nog ta tag i ommålandet av byrån vi har hemma. Tänkte ta bort lådorna och göra det till en sybyrå, med egen plats för min symaskin och fina lådor att ha tygen i. Funderar även på att köpa någon sådan där löjligt dyr tapet och använda som bakgrund i den.

#2 - - Linda:

Du menar att du gjort de underbara leksakerna själv?! Shit vad du är duktig, de är bara såååå söta! :) Och vilken härlig färg du har på spegeln och byrån.

#3 - - Lisa:

Yes. de vart lite pilligt men kul :) Bandsågen och jag är bästa vänner ;)

#4 - - jenny:

åh vad du är pysslig, super mysigt och fint och sött. och ja allt däremellan...



jobbade med skrintryck innan och har sedan jag slutade med det inte haft ro till att pyssla så mycket. jag hoppas det kommer tillbaka men tillsdess blir det att njuta av andras fina pysselverk och skapelser.



och du, grönt by the way på sänggaveln! hihi hos mig och sambon går saker i grönt och har gjort länge. en klar favorit!



kram jenny

#5 - - peggy:

Hey MissKK - are you now producing toys of your robot? They are soooo cute. Where can I get one? Do you have an etsy shop?

#6 - - Martina:

Oj så duktig du är, leksakerna och tidningsstället var jättefint! Din byrå är även jättefin... jag måste också minsann våga ha lite mer färg!

#7 - - Miss Agda:

Gud va duktigt! Jättesnyggt och inspirerande!!!

Till top