Ett julträd

Pyssel och inredningstips / Permalink / 5


ps: krukan ska bytas ut! :)

Du behöver ett block oasis som du delar i två delar, ena sätter du i krukan och andra skär du till i kanterna så den blir sexkantig och sedan sätter du dit varsin liten bit av det du skärt bort på de två plana sidorna. Man kan fästa dem med tandpetare. Sedan hämtar du mossa som du trär runt bollen och spänner åt med metalltråd. Efter det hämtar du en pinne och sätter i som stam och sätter i ditt lilla träd i krukan med oasis och sätter i lite mossa runt pinnen. Sen är det bara att dekorera :) Detta gjorde jag och tvä vänner när vi vart hemma hos mina föräldrar på landet, skoj och lätt. Min lilla mamma som lärde oss. Jag ska byta krukan och köpa cenitlera och bygga en egen uggla i lagom storlek, svampar kan köpas på panduro och på ståltråden kan man ju trä på fina pärlor. Mossträden håller några månader och behöver inte vattnas utan torkar ut och håller sig fina ett bra tag.

STORT tack till alla som röstade på miG!
Jag vann :D Det är ju jätte trevligt i allafall.
Otur i kärlek tur i tävlingar?


Även massa tack för alla söta kommentarer, jag är fortfarande ganska nedstämd så jag ber om ursäkt för min frånvaro, hoppas alla har det skoj nu med allt julpyssel :)
Massa kramar





Saras karins och mitt julpynt.

#1 - - Karolin:

Grattis till vinsten, jag vet inte om det handlar om tur, det handlar nog om skicklighet :). Jättefina julträd, jag önskar innerligt att jag hade julkänsla, det har jag dessvärre inte. Men den kasnke kommer i samband med snö och älskade nästan bekymmersfria norrland. Jag hoppas det.

#2 - - Zandrah:

Grattis till vinsten! :-)

Och vilka fina träd, jag blev så inspirerad när jag såg dom! :-)

Men jag måste fråga dig.. vad är det för stomme till själva trädkronorna/bollarna? Är det oxå oasis eller?

Kram på dig

#3 - - Tant Grön:

Grattis! Vad kul att du vann! Jag blev jätteinspirerad av din makeover. Synd att jag inte har plats för någon egen hylla än så länge!

#4 - - A-K:

vilken bra ide.. de var roliga träden, grattis till vinsten. Man kan inte vara glad jämt men du gör andra glada med dina saker... =)

#5 - - NOOK Elin:

Men så fina!!!

Till top