Inne i skåpet

Pyssel och inredningstips / Permalink / 13


Maria frågade hur skåpet ser ut på insidan så här kommer några bilder. Jag inspirerades av härliga Nina drops skåp och klädde hyllplanen med samma omslagspapper. Sedan köpte jag lite bollfrans och pyntade med. Har vit och grön nu, hoppas på hitta rosa :)

I got inspired by Nina drops lovely cupboard and decided to use the same papper in mine. Then I put some "boll frans" at the shelf. Can´t wait for tha day i get my own place. I really feel like fixing up a a sewing room.



#1 - - Linda:

Så fint! :) Kan tipsa om att bollfrans i rosa finns det gott om i scrapbookingbutiker. Säkerligen betydligt dyrare än i sybutiker, men ändå. Jag har i alla fall rosa bollfrans i ett par olika nyanser, det är sååå fint!

#2 - - makiato:

Vilket mysigt skåp med mängder av roliga grejer i!

#3 - - Camilla:

Tjopp! Vad härligt det blev ditt skåp, som en godis, insidan ska ju visst vara det viktigaste har jag hört, och om så är fallet så har du verkligen lyckats! ;) grytlappar har jag oxå funderat på om man kan göra en pläd av, det finns ju så många vackra på loppisar. Men de har ju olika mått allihopa, men om man kan virka kanske man löser det? Jag måste erkänna att jag fick en bok om virkning i julklapp av my love eftersom jag sagt att jag velat lära mig virkning, men jag var för trög för att fatta hur man gör med alla diagram o grejer, ska kolla upp sidan du skrev. 1000 tack för dina rara ord om det jag skrev. Blev ganska nere först men när jag tänkt efter var det ju inget att bry sig om, superonödigt att slösa energi på elakheter! Är sugen som 17 på att tapetsera våra köksluckor. Vad tror du, vågar man? Vi ska ändå byta ut dem i framtiden. Har du provat lacka på tapet? Ha det grejt tjejjan

#4 - - Maya:

Ojoj, fine skapet! Stilig med pynt inne det også. Da kan det nesten bare stå med skapene vidåpne hele tiden, hihi.

Jeg likte meg godt i Sør-Afrika:) Jeg var der i tilsammen 3 uker. Bodde i Namibia i ca 3 mnd i forbindelse med skolepraksis. Og jeg var 1 uke i Cape town før avreise til Windhoek. Og etter endt praksis fartet vi litt rundt i Sør-Afrika før vi dro hjem til Norge. Da bodde jeg i Jeffreys Bay, Mossel Bay og Knysna. Synes det var så dumt vi hadde så liten tid, for det landet er så stort. Og er nok mye mer en de stedene jeg var på. Jeg likte meg veldig godt i Cape town, det hadde alt! Men savnet å oppleve litt mer landlige omgivelser. Kanskje litt mer ektehet.

Namibia fikk vi sett så mye av, så det hadde vært godt å supplert det med Sør Afrika. Tør jeg spørre hvor din familie bor?



Maya

#5 - - Maria:

Jättefint inuti!

Vilka tokfynd du gjorde nedan. En mormorsfilt så billigt, galet!!

#6 - - Olyckssystet:

#7 - - Olyckssyster:

Hoppsan , kom visst åt enter. Vad jag skulle säga var att det är underbart, jag vill också ha ett pysselskåp!

#8 - - Tilda:

Tokläckert skåp! Im in love!

Letar febrilt efter ett snyggt skåp eller en läcker byrå som jag kan sätta tänderna (penslarna) i!



skitsnyggt mormorsrute-fynd, dessutom!

Önskar jag kunde virka för tusan va mkt idéer man har...

#9 - - Kaspara:

Hei Lisa

Så mange fine innlegg og herlige bilder!!!

Skapet ble jo sååå fint. Gøy å se det inni også. Det var jo like fint der.

Så fantastisk heldig du var som fant et slikt pledd med bestemorruter og så sinnsykt billig!!!! Andre fine helede ting hadde du også funnet.

Synes gryteklutene til moren din er alldeles vakre sammen. Det må jo bare bli litt av et drømmepledd!

Herlige elefanter du har bilde av i tidligere innlegg også. Elsker retrostoffene de er laget i.

Takk for koselig hilsen på bloggen.Ha en fin kveld! Klem fra kaspara

#10 - - Minmill:

Så nydelig skapet var fra innsiden. Kjente igjen papiret fra Ninas Drops ja. Gøy å shine opp møbler. Gratulerer med kuppet av hekleteppe og pute som sto i innlegget under. Så heldig du er.

#11 - - Johanna:

Vill bara berätta att jag länkar från min sida till din, vill att andra får upp ögonen för din härliga blogg ^^

#12 - - Noa04:

Skåpet var ju ännu läckrare invändigt!!! Så söra tyger och bollfransar. Jag hade haft luckorna öppnade för att njuta av innehåller!

#13 - - ella:

åh så fint! bollfrans är verkligen grejen.

Till top