Loppis fynd!

Loppisfynd / Permalink / 21


Äntligen hittade jag lite 70tals tyg! Ett bädset med blommor på båda sidorna, för 20kr va det ett fynd.

Finaly I found some fabric from the 70´s! A bedset with flowers on bothsides, for 20kr its a bargin.




Gungstol för 155kr, billigt. Väldigt söt, byggt för någon med korta ben. Vill göra som mamma och måla min gungstol rosa. Se hennes här.

A rockingchair from155kr, very cheap. Its kind of cute, it built for someone with short legs :) I wnat to do like my mom and paint my rockingchar pink. See my moms chair  here.




För 45kr fick jag en byrå jag vill måla och tapetsera på. Hoppas det ska bli fint. Måste bara vänta på varmare väder.

A little cupboard that I will paint and put some wallpaper on. Just have to wait for it to get warmer.

#1 - - mamamekko:

Gud så du fyndar! Tycker aldrig jag hittar så mycket kul längre... Vart bor du, får nog dra till dina bygder och fynda med =)

#2 - - Jana | FRÖKEN GRÖN:

Om man ändå kunde hitta sådana fynd här...

#3 - - Drops:

Herlige prosjekter...

Flott 70 talls stoff.

Gleder meg til å se alt "ferdig"..Lykke til

Drops

#4 - - Joanna:

Kul med lite tygfynd. Gungstolen pickar på mitt dåliga samvete vill jag lova. Har en gammal gungstol ståendes hemma hos mina föräldrar, som ska målas och fixas. har dock inte riktigt kommit till skott...

#5 - - Tant Grön:

Oj vilka fynd, va kul! Jag är mest avundsjuk på tyget. Jag är på värsta jakten efter just sånt nu. Vill ha något orange, rött, gulblommigt 70-talstyg som draperi till Storgulliganens säng. Jag har varit inne på tradera och hittat en del, men fy så auktionerna drar iväg, och sen ska man betala frakt på det oxå. Nej tacka vet jag loppis :-)

#6 - - Olyckssyster:

Nice!

#7 - - Kardemomme:

Så herlige loppefunn du har gjort Lisa!! Det stoffet er et typisk sånn som jeg alltid leter etter!! Gyngestolen var jo fantstisk søt med de korte bena og den høye ryggen..Ser ut som om moren din også har stor sans for farger og design..Den rosa utgaven hennes var jo strålende flott!!

Ha en fin kveld! Klem fra Kardemomme :)

#8 - - Kaspara:

Hei Lisa

Det må jo ha vært en lykkedag! Jeg hadde fått hamrende hjertebank av det stoffet. Helt utrolig flott!!! Gyngestolen var jo et kjempekupp, tenk så billig og så herlig: Blir spennende å se den i rosa utgave. Skapet så veldig egnet ut til nettopp tapetsering.

Ha en glad kveld! Klem fra Kaspara

#9 - - Tilda och Liva:

ÅH! Vilka underbara fynd!! Gungstolen blir nog läcker i rosa! ;)

Och jag gillade tyget! Vad ska du göra med det?

#10 - - Anna-Karin:

Vad kul det är med fynd! Gillade speciellt ditt tygfynd. Har själv köpt en duk på Tradera som jag bloggat om idag, kanske inte fynd prismässigt men inte jättedyr heller och den gör mig glad.

#11 - - kitschen pink:

Oh I LOVE that fabric! Me want!! Those kind of chairs often had short legs for nursing (babies or lambs) - makes it easier to support weight with your knees. We have one which would have had standard legs but they were sawn off! It is very comfy! I'm all for painting chair pink! Good plan t.xx

(that is one ENORMOUS stove!)

#12 - - Lady Thirty:

vilka fynd!!!

ska bli spännande att se vad du hittar på för skoj med alltihopa!

#13 - - Amanda:

Fina saker

#14 - - Saga:

#15 - - Saga:

Hej!

Skrev till dig häromdagen, undrade om du fortfarande sålde av dina små posters?

Håller på med en tavelvägg och och tror det skulle passa bra i någon ram!!



Fast har ett svagt minne av att jag sett du skrivit att du slutat sälja de någon gång?

#16 - - My Wonderworld:

Her var det mye lekkert!!! Fantastisk gyngestol og kakkelovn ;-)

#17 - - Saga:

Jaaa! jag vill jättegärna se dom!!

Tror det skulle passa in med någon sån kanske?

De var väl inte så stora väl?

#18 - - Petra svarar:

Barndesign skulle vara superroligt. Då får man ju verkligen ta ut svängarna i färg och form.



Känner igen det där. Folk påstår att jag var enklare att hitta när jag hade dreads och plastmojänger i håret. Jag förstår inte... ;)

#19 - - Ms Shallow:

Helt underbart mönster. Just nu är jag inne på 70talsmönster, varma och glada tyger.

#20 - - thess:

hej!! du gör verkligen toppen loppisfynd....ahr du några bra tips vart man ska gå!! eller du kanske itne vill dela med dig av dina smultronställen......

#21 - - Persilja:

Superfina loppisfynd, skåpen kommer att bli totalfin med tapeter på. Lilla hyllan fick verkligen ett lyft! Tyget var godis! Och vilken fin veranda din mammas gungstol stod i. Dräägel! Länken du tipsade om följer jag nu!

Till top