Pyssel pyssel pyssel :D

Pyssel och inredningstips / Permalink / 18


Tre kuddar klara! Jag hittade en färg uggla bland alla syprylar och en som behövde stoppas. Funderar på dra fram mitt screentryck set och trycka nån roliga figur och sy med små gosedjur :) Har köpt lite bollfrans och ska gå loss med den på lite kuddar med, köpte små innerkuddar så jag kan göra deco kuddar. Ska bli så skoj!

Made three pillows. Loads of fun! Feel like screen printing some more of my dsigns and make cuddly toys of.



Ett skåp klart :) Hittade två små byråer som är lika höga och samma stil som  skåpet (måste höra till). Ska nog sätta dem jämte varann och lägga en skiva på så jag får en sideboard, blir att måla lite till och nya tapeter är beställda! Skåpets hylla är klätt med ikea papper och en bollfrans på kanten. Ska ta en bild sen.

Fixed a cupboard. I found two more that I will fix up, just odered more wallpaper :D



Mormors rutor fick jag lära mig av mamma härom dagen, jätte skoj! Sjukt beroende framkallande! Har suttit och knepat ihop några. Vet inte om det ska bli kudde, filt, lampa, gavel på en säng, en väska eller vad det ska ta vägen.

I leared how to make granny squares, addicted! Do not know if it will come out as a lamp, pillow, bag or throw?!?!



Lisa in action... Vill lära mig virka så som på mitt linne. Nån som vet hur man virkar så? Köpte det i sydafrika i en liten affär, love it.

#1 - - Jana | FRÖKEN GRÖN:

Mormorsrutorna kan bli en liten pläd eller ett sängöverkast kanske?

#2 - - Bambi på Styleroom:

Så mycket fint du har gjort, vad duktig du är! Såklart är jag extra förtjust i bambi-kudden, jättesöt=) Har själv funderat på att trycka nåt med screentryck men har aldrig provat det förut, är det svårt?



Förresten, gjorde du nån bollhavslampa sen?

#3 - - Johanna:

Vilken mysig blogg du har, med massa fint att titta på! Har lagt till dig i mina favoriter så här kommer jag kika in igen ^^

#4 - - carolin:

Hej, snyggt jobb med både byrån o kuddarna :) jag ska också lära mej mormorsrutor snart men jag är en hejare på virkmönster så ta gärna ett närbildsfoto på linnet så kan jag skriva mönster till det :)

gjorde några riktigt fina dukar i vintras som julklappar ;)

miss you much Lisa!

#5 - - Tant Grön:

Men oj! Här händer det grejjer. Skåpet blev ju super och kuddarna får du gärna skicka till mig :-)

Snygg top du har, har du virkat den oxå?



Och tack igen för alla länktips med snygga tyger, vill ha allihop, hus ska man kunna välja?

#6 - - Sofia:

Vilka härliga kuddar! Rena energipiller! :D

#7 - - Babbidesign - [Design & Foto]:

Tja! Om intresse finns för bloggdesign utan sidmeny är du välkommen in till min sida :)

#8 - - Maria:

Vill gärna se skåpets insida. Jag har också bollfrans på lager, måste hitta på något med det snart.

Har just lärt mig virka, men inte testat mormorsrutor ännu.

#9 - - Lilla jag:

Å vad fint du göra! Skåpet blev jätte sött :)

#10 - - Olyckssyster:

Åh vad pysselsugen du gör mig!

#11 - - Camilla:

hej gumman! Vilka fina rutor, kul att ha en mormor att lära sig av. Fick en elak kommenatr idag ang. din stickning där någon tyckte att jag härmar dig hela tiden :( Blev jätteledsen och det är ju kanske så att vi råkar ha samma smak vad kommer till mycket men jag har aldrig medvetet försökt att härma dig på något sätt... Åh jag har varit nere i en bloggsvacka och nu blev den ännu värre :/ Hoppas du inte tycker aatt jag har gjort det iaf? Älskar din blogg och alla dina färger, det är väl att härmas när jag har likadant.. inte vet jag. Åh, vad omuntert det blev.. Sorry. Du är fruktansvärt inspirerande iaf :)

#12 - - Camilla:

min stickning skulle det ju vara ;)

#13 - - Zizzi:

Superhärligt linne!

Vilka jättefina kuddar du har gjort! De var ju hur söta som helst! Speciellt tillsammans.

Kram cissi

#14 - - SweGizmo:

Nice Blogg. :D

#15 - - Emilie W:

Åh, det pappret är så fint, vet du om det går att få tag på fortfarande?

#16 - - Emilie W:

Åh, det pappret är så fint, vet du om det går att få tag på fortfarande?

#17 - - Becca & baby:

Vore kul med en närbild på linnet? :)



Kram.

#18 - - Nora:

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg blogg!

Till top