Vårt nya crib!

Mitt hem / Permalink / 14
Jag och Jonas har sökt lägenhet ett tag. Skrev en liten grej om det på bloggen. Som tur är fick Petra syn på det! Det visa sig att de som skulle hyra av henne i andra hand backat ur. Vi kika på lägenheten och blev super kära! Vi har en kompis (Sara) som söker boende så hon kommer bo med oss också. Snart blir det dags för inflytt!

Petra har en av de roligaste bloggarna jag vet. Hon skriver så pricksäkra iaktagelser från vardagsliv och vad som står i tidningar. Kika in på hennes blogg: http://www.metrobloggen.se/petra

Jag citerar från Blocket annonsen:
""3’a på 88kvm i pittoreska Majorna. Spårvagnen ligger runt hörnet med 12 minuter till stan och 19min till havet men du kan också promenera in till stan eller ta en promenad på 5 minuter till Slottskogen. Lägenheten är en tidigare affärslokal, totalrenoverad 06 med spännande planlösning och två entréer, varav den ena ligger mittemot en härligt lummig park med lekpark. Gården är barnvänlig och grönskande.""



Mysigt kök med spröjsade fönster. Gillar det rosa temat skarpt! Tycker verkligen om allt Petra (med man) gjort med inredningen! Jag skickade bilder på hemmet till min pojkvän och svara han "ser ut som du redan bor där ;)". Ha ha. Så det är gott att flytta in. Nu kommer vi hyra omöblerat. Men det är mest för att Jonas och jag har för mycket prylar.



Mitt rum, vardagsrummet. I och med att Petra inte gillar tapeterna i vardagsrummet så fick jag lov att måla om (hon är en modig kvinna ;) Älskar de djupa fönsternicherna och det stora skyltfönstret som knappt har någon insyn. På andra sidan gatan finns en söt liten park. 3 ½meter i takhöjd och det är små trappor upp till de andra rummen. Här ska soffa, pysselbord och säng få plats. Jag hoppas jag ska få ihop det bra :) Ska be min söte lille Pierre hjälpa mig med ljus, han jobbar ju som filmelektriker. Kommer behövas några snygga lösningar. Sen behöver jag hitta nån enorm växt till fönstret.



Jonas och Saras rum. Här ska de få mysa in sig de små liven :)



Collaste skohyllan har hon byggt! Jag är asimpad! Men nu måste jag skaffa snygga skor som kan få stoltsera där. Det enda jag har är små trasiga skor från skopunkten och likande skitkvalitet. Den som ändå kunde gå i pums (utan att bryta benen)... Tror jag skymtar ett par  "synth stövlar"? ;D
#1 - - misskatka:

Vilken fantastisk lägenhet. Grattis!

#2 - - Zizzie:

Åh grattis! Den ser ju jättefin ut!

#3 - - erry:

Fin lägenhet - och den kommer at bli som en DRÖM efter att du lagt dina magiska fingrar över den! :)



Jag byter gärna lite tyger med dig, än så länge är inte förrådet jättestort, men något ska vi väl kunna byta? :)Jag håller på fotar mina som bäst, så jag ska snart lägga ut lite bilder på det jag har.



PS. De där tygerna du har i ramar ovanför sängen - har du några restbitar kvar av dem? De är ju såå fina!

#4 - - h:

Vilken underbar skohylla!! Är det vitmålade mdf-skivor eller vad är det för material?

#5 - - Kajsa:

Wow, den vill man ju se i verkligheten när ni flyttat in! :)

#6 - - Henrietta:

Underbar lägenhet! Vilket klipp ni gjort! Tror det är 10-15 års väntetid på en lägenhet i Majorna. Ni måste testa Götas kök & bar på Mariaplan! Sjukt mysigt och ett stammishak innan jag flyttade. Ja hela Majorna är en helt underbar stadsdel som jag tror du kommer trivas underbart i!

Kram Henrietta

#7 - - Emma:

men hur najs var inte den där! :)

#8 - - Lady Thirty:

vilket helskönt ställe :)

#9 - - Zizzi:

Underbar lägenhet! JÄtteavis på skohyllan!

Kram cissi

#10 - - Petra:

Visst är det ett par "synthstövlar". De har klampat mången gång i RomoNights lokaler - på den gamla goda tiden när det fortfarande fanns. Accentuerade med knalliga extensions och kopiösa mängder smink. Ja, det var tider det ;)

#11 - - krickelin-krickelin:

Jätte rolig och fin skohylla. :) Grattis.

#12 - - Erica:

gud vilket snygg skohylla! I LIKE!

#13 - - Persilja:

Men hur mycket tur har inte du!!! Lägenheten ser ju skitmysig ut! Skohyllan var bland det snyggaste jag sett. Gillar när en möbel är så snygg i sig själv. Du kanske får behålla skorna som prydnader! :D

#14 - - Sandra:

Hej hej!

Då jag bodde brevid Petra innan och vi hade "öppna dörrar" kan jag intyga att lägenheten är fantastisk. Parken utanför fönstrena är inte heller fy skam :) Ska bli spännande att se vad ni hittar på med lägenheten...

Till top