Hemma hos - Jag blommar

Hemma hos andra / Permalink / 11

 




Välkommen in till den trevliga konsthantverkaren Maria och hennes familj!

Namn
: Maria Öqvist Öhman
Ålder: 36
Bor: Piteå
Familj:Man och tre barn
Blogg: http://jagblommar.blogspot.com
Hemsida www.jagblommar.se
Sysselsätting: Egen firma, konsthantverk
Inredningsstil: Blandad, färgglatt och hemtrevligt




Vad inspireras du av?

Min egen hjärna, inredningstidningar och bloggar

Ditt finaste loppisfynd?
En liten säregen keramikängel

Erat nästa projekt?
Måla furutrappräcket vitt. Önskar också rutigt golv i hallen.

Ditt bästa heminredningsknep?
Inspireras gärna av andra, men gör det sedan till ditt eget. Följ ditt hjärta- sätt din egen knorr!

Ditt drömhus/lägenhet skulle vara?
Ett stort gammalt hus med höga fönster, mycket ljus och trägolv. Gärna en glasveranda.


Räddisar, en av Marias härliga alster!

Berätta lite om ditt företag.
Jag startade mitt företag JAG BLOMMAR Konst & Hantverk 2007. Hade haft planer på eget företag länge, men efter att min syster gått bort förstod jag att jag måste testa det jag tror på NU. Jag kan inte vänta tills jag blir pensionerad. JAg vet ju inte om jag lever då. ARbetar hemma med många olika tekniker och material. Kombinerar slöjd, konsthantverk och konst. JAg tycker om återbruk, mönster och färg.

Om du fick tre önskningar, vad hade du önskat då?
Ett långt, friskt och lyckligt liv.

Glöm inte att rösta på Maria
som är hem och tävlar i Sköna hemstävling!
Se här: http://www.skonahem.com/tavling/lasarhemmet/2009/03/04/manadens-lasarhem-mars/

#1 - - ida:

Åh vilken cool blogg! Blir helt avundsjuk! Vilka fina färg glada bilder, precis nu när det ska bli vår och allting! Fick sånt bra humör, vill ha en sådann design som dig. Man fick en positiv inblick i din vardag så fort man såg den, otroligt fin. Längtar redan till sommaren...

#2 - - FURNISH.etc:

Åhh ja vad fint hon har det hemma! Har redan varit inne och röstat ;) KRAM!

#3 - - carolin:

härlig ny logga <3 owl away

#4 - - Drops:

SÅ klart du kan bruke bilder fra meg=)



Fint jeg venter i spenning på bambien..hi hi..



Ja Maria er flink. Hun kan virkelig jobbe med hendene så utrolig allsidig=) Miksen med farger og mønster er jo såå bra....



Du vi venter litt med presentasjon av meg oki...

Synes ikke jeg har så mye spennende å by på skjønner du...Kan jo evt ta det senere=)

Drops=)

#5 - - Maria:

TAck Lisa!

Så fint reportage du gjort!!

SKa länka till dig från mig.

#6 - - krickelin-krickelin:

Vad fint hon har hemma, glatt och härligt med alla färger.

#7 - - jessi:

Maria har så underbart underbart hem, jag bara längtar efter hennes dagliga inlägg! kul att du visar hennes hem!



ha en skön fredag!



kramar

#8 - - brigg:

Åja..Maria blommar virkelig!

#9 - - Kaspara:

Hei Lisa

Maria - jag blommars blogg er jeg ofte innom. Den er glad og farverik, og Maria er jo så kreativ og flink med hendene.

Morsomt med disse presentasjonene og intervjuene av ulike bloggere, Lisa!

Ønsker deg en glad og bekymringsløs helg!

Klem fra kaspara

#10 - - jessica:

Finfint. Jag kikar dit titt som tätt. Det är en fantastisk färgklick där och massor av inspiration där.

#11 - - jacoline (lien):

love your blog and all the houses. Will be back soon !!!

Till top