Väsk makeover

Pyssel och inredningstips / Permalink / 20




Hej nu är jag hemma igen. Var en trevlig helg med vännerna! Hann med att fixa om en väska. Ska ut och ta hand om de små i ladugården nu men jag bloggar och sitter vid datorn mer senare idag. Har massa nya pysselbilder från min mamma som sytt så det stått härliga till det sista. Men vi ses sen!

För er som frågade :)
En beskrivning av hur man går tillväga när man ska måla:.
När man målare en väska så måste man ta hänsyn vad det är för sorts väska. Denna jag målade var i papp med en skinn imitations yta på. Om man har en skinn väska vet jag inte va man ska måla med, Men testa er fram :)

*Börja med att sanda och sen rengöra väskan från fett och smuts.
*Måla helst grunden i alkyd färg som tål mer slitage. Sen kan man måla med akryl ovanpå, blommor eller vad man nu vill måla. Det är lättare att måla med akrylen och det torkar mycket snabbare. Men att måla med alkyd går ju med, Schabloner kan hjälpa.
*Sedan låter man det torka och sen lägger man lack ovanpå (obs: utan lacknafta i!).
#1 - - LitetBus:

Åh! Hur har du gjort? Kan man måla direkt på väskor sådär? :D har ingen koll i världen

#2 - - Carolin:

ooh stajlish deluxe a'la lisa :)

#3 - - Ninna:

snygg site! /Ninna

#4 - - Anonym:

kul o se alla pysselfoton sen!



Nu har jag lagt ut bilder från min kusin Susans hem, ifall du var intresserad av barnrummen. länka bara till mig o att det står att det är susan hem om du vill använda.



jag har köpt fin ram till en av dina bilder, ska fota den snart så du får se!



ha det så gott!



kram

#5 - - jessi:

det var jag som skrev!

#6 - - erry:

Såå snyggt! Som vanligt när du varit i farten. Älskar färgerna, och de där blommorna du gör är så himla fina! Är det akrylfärg du använt?

#7 - - Stine:

Hvor fint! Jeg har selv flere gamle kufferter stående - måske man skulle...

#8 - - makiato:

Riktig Pink Friday-stil! Stor skillnad!

#9 - - lycke:

SÅÅÅ SNYYYGT!!!.....hmmm...börjar fundera vad det eg. var för väskor som mannen körde iväg med till återvinningen...man ska ju alltså tänka både en o två ggr innan man gör sig av med nåt! Ska ta lite mer "osuddiga" bilder idag, så kom gärna in o kika senare hos mig



Lycke, (har föresten mailat dig min e-mailadress)

#10 - - Dijana:

Vilken smart ide! Det är så tråkigt och se alla bagage när man står och väntar på dem, då är det roligare med en i nån fin färg!

Tack för tipset!

#11 - - SaraMay:

Hej, såg att du kommenterat min blogg kul! Nu har jag kollat runt på din, och jag måste bara säga att jag älskar den! Skönt med någon som inte är rädd för lite färg.

Såg åxå att du gillar ekohus och lerhus, måste tipsa om en helt grym kurs 'bärkraftigt byggande och boende' på högskolan dalarna, där får du lära dig allt om ekologiskt levene och byggande, den borde alla gå. Dessutom avslutas den med en underbar studieresa där man får kolla på massor med ekobyar och en hel del ler och halmhus!

Ha det bra!

#12 - - Our Little Love Nest:

So cute!

#13 - - Lilla Fröken:

Underbart! Jag skulle vilja ha en lika färgglad resväska.

#14 - - Drops:

Det er bare ett ord ¨å si...

KUL....

Ja denne var virkelig kul (knall, knæsj, fantastisk, herlig)...

DU er såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

Kreativ vettu.

Ha en fin mandagsettermiddag.

Skulle ønske du kunne kommet over på boller..

Drops=)

#15 - - brigg:

WOW! Utrolig bra!!!

#16 - - Vera:

helt underbar!

#17 - - Skönt Hemma:

LOVE IT!

#18 - - Tant Grön:

Vilken urläcker väska! En snygg väska gör packningen så mycket roligare, och ingen kan väl ta fel på flyplatsen, se dock upp för tjuvar, för vem vill inte sno den där gobiten om tillfälle bjuds, hi, hi!

#19 - - Lilla jag:

Super snygg. Hade aldrig tänkt tanken på att måla om en väska :)

#20 - - Sofia:

Supersnyggt! Tänk att få semestra med den! Ingen risk att man blandar ihop den med någon annans väska ;)

Till top