Shit happens

Om mig / Permalink / 22



Så här ser håret ut ovanpå snaggen..

 
Senaste tiden har varit lite skit.
Trivdes inte på mitt nya jobb, sa upp mig. Jag jobbar hellre lmindre timmar på ett ställe jag trivs än att gå och inte trivas alls. Så nu är jag hos mitt gamla jobb som jag älskar (bästa arbetskamraterna).  

Sen va hårmodell för Björn axen när de var i Göteborg. Tänkte att det kan ju vara skoj att göra som en liten uppmuntring. Sluta med att de raka av mitt hår 2mm tinning till tinning och lämna håret på toppen... Fan att man ska vara så godtrogen och lita på folk att de vet vad som är bäst.

Sen så hände det oundvikliga, det tog slut mellan mig och killen (nej det tog inte slut pga av håret, påpeka). . Distans förhållande och ingen av oss vill flytta, det håller inte i längden Känns inte som den bästa tiden i mitt liv, men men...

Så bloggandet är ju inte på topp, kommenterande har inte varit speciellt aktivt på länge heller. Hoppas ni förstår att jag inte ignorerar er. Jag orkar helt enkelt inte riktigt med bloggen just nu.
#1 - - Hanna:

Usch, styrkekram & massa tur skickar jag dig. Du har, med din kreativitet, inspirerat mig till massa underliga projekt. Hoppas du kommer åter!

#2 - - misskatka:

Skriv när du känner fört. Vi finns kvar. Och hår det växer ut, fast jag förstår att det känns tris.men du är modig, jag skulle aldrig ha satt mig som hårmodell

#3 - - mamamekko:

Vi trogna läsare finns kvar :) Förstår att bloggen inte är prioriterad just nu... Måste även säga om håret att du klär i kort och även det rakade, en skönhet klär ju i allt som de säger :)

massa kramar

#4 - - anna:

SKIT SNYGGT!!!!

#5 - - M:

Jag hoppas också du kommer tillbaka snart! Ta hand om dig! Har varit inne på IKEA också. Snygg videon blev ;-)

#6 - - Carro:

skitsnyggt hår! du boede klippa håret ovanpå ännu kortare och färga det ljust, ljust rosa á la Pixie Geldof, såhär: http://www.belgraviacentre.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/pink-pixie.jpg

jag är likadan, klipper mig när allt känns skit ;)

hoppas det känns bättre snart kram!

#7 - - Karolin:

Mitt liv är också bajsigt just nu. Förluster både i liv jobb. Men det kommer bättre tider för oss båda. Det är jag säker på!

#8 - - Camilla:

Synes du ble stilig på håret. Kjenner godt følelsen av å ikke ville blogge for livet er for j.... Heldigvis kommer dagene som er gode igjen. Gleder meg til nye sprell fra deg.

#9 - - Sofia:

Ja, du kan ju se det som en liten tröst i allt elände att du faktiskt blev jättefin i din nya frisyr! Har röstat på dig för övrigt.

#10 - - E:

Kämpa på ! vi hejjar på dig (: /trogen läsare

#11 - - Zandrah (Cel'Dara):

Usch, låter verkligen inget vidare det här. Förstår att blogglusten inte är på topp heller då!

Själv testade jag att försöka pigga upp mig själv med att flytta till en helt ny blogg. Vilket såhär i efterhand känns litesisådär.. jag har lite "hemlängtan" måste jag erkänna! Men, men.. jag testar lite till på nya stället. Trivs jag inte så är det ju bara till att flytta tillbaks igen! :-)

Hoppas du mår bättre snart.

Stor kram



#12 - - tilda:

Åh :(

Kram på dig från mig.

Är här inne och kikar till och från - glömmer inte dig i första taget, Lisa!

#13 - - Cecilie:

<3 <3 <3 <3



Undercut er bare DRITKULT! Så søt du er :o) Kjempekul sveis. Nå fikk jeg lyst på noe nytt snart, er "pensjonert" frisør og savner yrket hver gang jeg ser en ny kul frisyre...



#14 - - AnnaPanna!:

Hej Lisa!

Måste få säga att mitt i allt ditt kaos så gör du STORA saker, du inspirerar mig och många andra, vilket gör dig otrolig. Håret [tycker jag är mega tufft!! har haft de själv ;)] och det växer ut igen. Och du kommer definitivt att träffa drömprinsen. :) Din uggla ska läggas på lådan i morgon. :) En massa Kramar!

Anna [corneliasmorsa]

#15 - - Banana:

Åh vad jobbigt! Men om det är till ngn tröst har du världens mest inspirerande blogg!

#16 - - Petra:

Åhhh, du skulle ju vara superfin i helt rakat. Jag fick ett ryck förra hösten efter min separation och rakade av mig 350g hår, jag tror jag växte en del som människa av bara farten. Undercut blir ju som att vara lite rakad i smyg, och växer ju ut superfort så snart kommer du nog vara på banan igen. Styrkekram du vackra kreativa kvinna!

#17 - - malin:

Så tråkigt att livet känns jobbigt, men se det från den ljusa sidan - nu kan det bara bli bättre! Jag var också hårmodell härom veckan, dom hade en färgningskurs på syrrans jobb (hon är frisör). Men jag fick välja färg själv, och jag tror att frisörerna chockades mer av mitt knallröda färgval än jag - dom färgar rätt konservativt där. Men jag tycker i alla fall att du var snygg i det kortkorta, och skulle passa i kortare uppepå också!

#18 - - klara:

jag håller på dig Lisa!



Har delvis svarat på ditt mial om hemma hos men vi planerade att möblera om och av den anledningen har jag inte kunnat ta bilder än!!!



Ska ta foton snart så fort allt är klart- du kommer i alla fall bli glad av barnrummet- Elise är väldigt mån om sina tavlor hon fått av dig i 2-års present!



Håll ögonen öppna för dina tavlor kommer att vara med i Hus & Hems nästa nummer, hemma hos oss reportage då- dina tavlor är ju med på en del bilder:D



KRAMAR

#19 - - Therese:

Skit coolt hår ju!!

#20 - - Zandra:

Tråkigt att höra om förhållandet. Men håret är galet snyggt gumman, jag blir lite kär i dig ;)

Saknar dig! Kram!

#21 - - christine:

jeg EEEEEELSKER håret ditt :D kjempekult! jeg har så lyst til å få en sånn frisyre, men kjæresten hater det og synes ikke jeg skal gjøre det, haha!



håper det går bra med deg til tross for alt som har skjedd :D du får komme sterkere tilbake til bloggen når du er klar for det :D

#22 - - Jenny:

Hej lisa!

Jag fick en fråga idag ang dina tavlor, nån anna som undrar var man kan få tag i dig.. Har du tagit bort dina album på styleroom?? Vad kul att det går så bra för dig. Dina barnkläder var ju UR tuffa.. Håret blev As snyggt!!! Trist med killen. MEN mister man en står det tusen åter eller vad man brukar säga.. USCH du får spy på mig om du vill. Hatar när folk säger så. Ta hand om dig. Jag skriver din bloggadress till den där tjejen som frågade i min blogg så får hon kontakta dig här.

Kraaaaam Jenny

Till top