Work in progress

Föräldrarhem / Permalink / 7

Barnrummet (för barnbarnen) hemma hos mamma och pappa. Innan brukade det vara mintgrönt med en ful bård på. Nu är det vitt och rosa och rensat från massa onödiga möbler. Till våren ska vi måla om bordet, sängen och sängbordet i nån kul kulör och så småning om när jag och mamma orkar. Sen blir det nog att sy nån rolig kudde till mina små syskonbarn att ha i soffan. Små tavlor ska upp vid sängarna och sen ska vi fixa ett litet skrivborde i en annan del av rummet. Ska se om de kan måla lite fina bilder man kan rama in och göra en liten tavel vägg av.

Tallrikshylla


Barnrummet (för barnbarnen) hemma hos mamma och pappa har de målat en rosa fond i. Ska bli små vita moln på och hyllan ska bli vit och hälften av leksakerna ska in i två skåp vi ska måla om till våren.


Golv kudde jag sydde av en väv för några månader sen.


#1 - - erry:

Åh, så fint det kommer bli (och ÄR!)

Jag får nog börja fundera på att skaffa barn snart, det verkar så kul att inreda barnrum :P Hihi.

#2 - - Sanna:

Superläckert! Kan tänka mig att barnbarnen kommer stormtrivas där! =)

Hoppas allt är bra med dig gumman och att du får en fortsatt mysig helg!

Kraaaaaam

Sanna

#3 - - Banana:

Din blogg är den mest inspirerande jag sett på år och dar. Jag har suttit och knarkat färg hela veckan och läst gamla inlägg. Jag älskar din stil!!!

#4 - - Susanne:

Åh vad roligt att kika in här. SÅ MYCKET fint! Heja!

#5 - - Elisabeth - anyhow.se:

Tavlorna i tallrikshyllan kan ju göra vem som helst helt gladast - fint!

Och grattis till pallarna! :)

#6 - - Tant Grön:

Så roligt, jag ser fram emot bilderna efter fortsättningen.

#7 - - Petra:

Tänk om minn mormor hade gjort något liknande, det hade ju varit helt underbart! Får lägga detta på minnet tills mina barn får barn.... :D

Till top