Hurra för Röjardagar!

Pyssel och inredningstips / Permalink / 13

Två fynd som fått första omgången färg på sig :D Bättre bilder kommer!

Idag har vi container fyndat! Har hitta en stol, en stor kruka och några hyllplan. Mina vänner hittade massa kläder, 2 bord, ett nattduksbord, en lampa, krukor, en tavla, väska, en matta och en brandmanshjälm! Detta gillar vi! Tycker det är löjligt att man eg inte får ta saker ur containrar som är ställda för grovsopor (inte till2hand utan till tippen!). Jag menar, ska de slänga det så är det bättre nån tar hand om det.

När jag bodde i London hade många vänner hittat halva sina möblemang ute på gatan (man ställer ut sakerna där), vissa dumpstrade även och hittade mat. Men de tycker jag väl är lite snuskigt (vill inte ta kläder heller uuh!).. Men bättre än att det slängs.
#1 - - Cicci:

En grej som jag inte fattar är varför folk slänger så himla mycket saker helt i onödan? Det finns ju till och med loppisar som åker och hämtar upp saker, så jag förstår inte varför de gör sig besväret med att ta det till tippen..? Skummisar!

#2 - - Lina:

Vilken härlig blogg du har! Fann dig via Allt I Hemmet/25 Hem och det är jag glad för! Härligt med färg! Det "propagerar" jag också för. Man blir så pigg och glad av alla fina pasteller och andra färger. Tror att fler kommer börja tröttna på allt det vita som dominerat en tid nu. Inget för mig! Jag vill ha färg och glada "utrop" i min inredning. Du hittar på mycket fint med dina loppisfynd! Blir så inspirerad. Tror jag ska köpa hem lite färg och måla en del av det jag samlat på mig i uthus och förråd! Titta gärna in hos mig om du har tid och lust! Tack för inspirationen! I´ll be back!

/Lina på Öland (Minette&Minou)

#3 - - henrietta:

Läckert! Vilka färger använder du? Tänkte främst på den rosa, turkosa och limegröna. Ska måla lite här hemma :o))

#4 - - Elin:

Jag håller med dig! Mycket miljövänligare att låta folk ta det!

#5 - - Carro:

det är en hel kultur det där med containerdykning, freegans kallar dom sig :)

#6 - - Jenny:

Tycker också att man borde få ta saker som slängts...



Vad för färg använder du?

Jag köpte nyligen färg till att måla om stolar, men den täckte så dåligt att jag fick lämna tillbaks färgen...



#7 - - erry:

Tycker också att det är helt sjukt att man egentligen inte får ta saker som folk slänger. Det är väl bättre att sakerna kommer till användning än att man bara fortsätter att slösa på resurser!



Fynden blev supercoola i såna snygga färger! Kram

#8 - - Sanna:

Det är sjukt vad det kan klia i fingrarna när man ser något popigt i en container och vet att man inte får ta det :O

#9 - - Karin:

Jag håller med om att det är dumt att bara slänga sakerna. Bättre att de kommer till nytta. :) Jag har också målat en sådan stol som du har målat gul. De är härliga. Jag satte dit en bit tyg från en rosmönstrad sjal på ryggstödet också. Jag har bild på den på styleroom.se om du vill se. :) Inredningsfix heter jag där.

#10 - - Mannagryn:

Har också fyndat många fina saker på gatorna i London bla en fin chesterfield med patina och fina tavlor. Har också kunnat ge andra glädgen då vi ställde ut det vi inte ville ha själva. Funkade bra där men vet inte om konceptet funkar helt här i Sverige. Fint det blir med lite färg på dina fynd!

Noah (supermodellens) mamma

#11 - - sara:

Göttigt! Fantastisk kruka ni hittade också! Hur har det gått med TVn? Blir ju nyfiken vilken sorts färg du använder :)

#12 - - Annika:

Mysigt med containerfynd!

Ska bli spännande att se vad du kan tänkas hitta på med hjälmen!

Underabara bilder och färger som vanlgit!

Kram!

#13 - - Cecilia:

Min mami odlar smultron och jordgubbar i en sådan kruka =)

Till top