Ska renovera köket, öppna hyllor eller skåp?

Mitt hem / Permalink / 8
notera 80tals handtagen och infasningen i luckorna.. urk!
Jag bara måste fixa mina köksluckor snart! iss iss iss, va tråkiga de är. Funderar på att skaffa öppna hyllor? Det är ju så fint! Men jag blir ständigt nedröstad för att du måste man damma osv så ofta. Ni som har det. Topp eller flopp? Blir det verkligen så fett på hyllorna som folk tror?

Öppna hyllor och skaffa vita laminat bänkskivor och ny fläkt samt släta pastelliga turkosa luckor på underskåpen. Kankse ta bort kaklet och lägga en snygg tapet där? Nya handtag med, snabelhandtag eller skålhandtag. Ta bort hiskliga lampan i taket, matplatsen är helt ok, men resten..hmm
Nu är det så mörkt längst in i rummet och jag vill verkligen göra de mer luftigt för jag har eg för mycket förvaring som det är nu.
Ge mig gärna kul förslag eller skicka bilder på fina lösningar! :)
Kanske finns fina skåp med?
Decorplast till kylskåpet funderar jag på skaffa i stockholm nästa helg.
#1 - - Jessica:

Öppna hyllplan är så snyggt, och så fruktansvärt opraktiskt. :-) Vi har det nu, men aldrig mer. För att hålla det någorlunda fräscht måste vi diska precis allt på hyllorna en gång i veckan. Och det orkar man (vi) inte i längden...

#2 - - Mia:

Jag hade öppet ett tag. Men tråkigt nog så har alla rätt som säger emot dig. Jag kommer heller aldrig mer ha det. Tyvärr. Men utöver smutset o fettet så blir det mer vilsamt för den lilla själen att ha luckor att stänga om sina koppar o tallrikar och burkar, hur fina de än är. Satsa på att göra nåt kul med skåpluckorna istället. Nåt jag länge tänkt är att ha en färg på nedre luckorna och en annan färg på de övre. Gärna samma färg men olika nyanser. Ska bli spännande att se vad du hittar på.

#3 - - Mari:

Skulle det inte gå att kompromissa? Att man har luckor fast i glas? Så man ser in i dem?

Det är något jag drömmer om i mitt framtida boende!

#4 - - fabriksflugan på styleroom:

hade öppna ytor och så fett blev det inte. bara lite dammigt. se bara till att allt används så ofta du kan. finservis hade jag inne i skåpen. rengjorde ytor kanske två gånger i månaden inte så farligt. när jag renoverar en dag i framtiden ska jag absolut ha det öppet!

#5 - - Erika:

Du som kan få till det så snyggt med färgerna av vad jag redan har sett i din skåp tycker att du skall köra på öppna hyllplan med pastteliga färger på underskåpen.

#6 - - :k:

#7 - - Linda:

Vi har öppna hyllplan i köket och rekommenderar det inte, blir fett väldigt fort och måste diska porslin och blöttorka ytorna en gång i veckan för att det inte ska se hemskt ut.

#8 - - Retrobohem:

Du kan ju ha några öppna hyllor där man kan variera lite vad man vill displaya. Det är fint med olika luckor uppe och nere turkosa nere och några teakaktiga eller valnöt uppe för skön retrofeeling, eller gula uppe eller nåt :)

Till top