dags att förodla inför sommaren!

Drömmar / Permalink / 8
Dahlior är en stor favorit, så perfekt utformade att jag nästan vill gråta! Perfekt för rabatter... Men jag vill testa på min balkong.
Blomma för dagen - heavenly blue har jag redan inhandlat fröna till :)
Jag älskar petunia, tantblomman nr ett!
Petunia på stommar, coolt!
Har tre olika hibiskusar, en rosa, en röd och en vit/röd. Men jag vill ha flera ;)
Vildvin är en annan fin klängväxt variant :)
Men jag vill ha smultron, chili, tomater, örter och massa annat med!
Vad ska ni odla på era balkonger i sommar?
Har ni några bra tips?
#1 - - MANDRAGORA:

Jag älskar att fylla min balkong med egenodlade växter men har en katt som älskar att tugga på dem och en son som älskar att leka trädgårdsmästare...



Jag håller mig till lite ätbart som örter och vinbärsbuske samt blommor i mängder (krasse är en av favoriterna eftersom den både doftar och är snygg och går att äta). Jag har en liten balkong men vill ha mycket grönska och satsar därför på slingrande och snabbväxande. Testa melon förresten, ta frön från en helt vanlig köpemelon och stoppa i jorden, det ger läckra slingerväxter!

#2 - - Maol:

Jag ska så tagetes och ballongblommor. ^_^

#3 - - sandra:

Du får komma o hämta din Dahlia här. Annars åker den i sopen, lite trångt på vinden.

#4 - - Amanda:

Hortensior är också fantastiskt fina blommor, de kan man ha både inne och ute och de finns i alla möjliga färger:) För övrigt brukar det bli tomater, rädisor och olika salladssorter på balkongen, alltid trevligt att ha färsk ruccola på frukostmackan:)

#5 - - Johanna.B:

Formen på den översta är ju helt fantastisk. Just lovely!



/Johanna

#6 - - mest virkat:

My gooood vilken bra blogg, hit kommer jag komma åter. Översta blomman....Dahlior...så fantastisk!!! Är den svårskött? Har mest satsat på kryddor och fruktträd, men i vår kanske det kan få bli lite blommor med. Nu är jag redo för det :-D

#7 - - mest virkat:

Ps. Får jag låna din bild på dina dahlior på min blogg framöver?

#8 - - maja-Style & Life by Leia:

Jag har bara odlat dahlior i kruka faktiskt...även om vi bor i hus:) Inte är dom svåra heller för den som undrade här ovan....jag kan inte hålla liv i mycket men dahliorna blir fantastiska:)

Till top