Lite moln

Pyssel och inredningstips / Permalink / 22



Till små flickornas och lillpojkens rum hemma hos mamma och pappa (mormor och morfar). Hoppas de blir glada när moster lisa fixar till dem :) Ska ta en bättre bild sen när det är ljus i rummet och mer i ordning.

Jag fick iden från familyliving där någon familj målat vita moln på en blå vägg. Fick en fix ide att jag ville testa och så satte jag tavlelister under så man kunde exponera några leksaker också.

Jag testade med mallar jag gjort i tidningspapper, sedan målade jag konturerna löst med en penna.Sen va det bara att kldda på och köra på frihand två ggr. Funderar på fästa vattendroppar under hyllan längst till höger.. vi får se..

 
 


Vore glad om ni ville rösta på mitt bidrag till bästa billy bokhylla pimpningen.
Massa kramar!

Klick här:

http://tv.ikea.se/competition

#1 - - NOOK Elin:

Superfint! du är så duktig! Hoppas allt känns bättre snart! Och att du vinner Ikea-tävlingen!

#2 - - Eva:

Superfint & röstat på ditt bidrag har jag redan gjort :)

#3 - - Hildur - fixaodona:

Helt underbart snyggt! Enkelt, men det gäller att komma på de där enkla men otroligt effektfulla idéerna också. Jag gillar!

#4 - - Linn:

Och helt plötsligt vill jag vara barn igen...

#5 - - tilda:

Wow! Enkelt och sååå fint!

#6 - - Anonym:

Älskar din blogg! Allt är ju helt galet läckert. Tyvärr har jag en sambo som fullkomligt HATAR kitch, helst skulle ha vilja ha allt i svart och sådär ungkarls-aktigt med feta högtalare, hemmabar (uack) och glasbord :s usch usch. Tur att jag bestämmer det mesta men så mycket färg blir det tyvärr inte :( Ska dock försöka få min mamma att virka lite runda kuddöverdrag i roliga färger, det är ju alltid något... :)

#7 - - lady thirty:

älskar moln!

vi har en bänk i hallen som har en dyna klädd med molntyg och jag har funderat på att få upp lite moln på väggarna och det här är ju en bra idé!



ha det gott!

#8 - - Katarina:

Skit snyggt. Om jag någonsin får göra ett till barnrum ska jag härma.

#9 - - erry:

Åh så sött det blev! Fixa barnrum verkar så himla kul!!



Har röstat på dig i IKEA-tävlingen, hoppas du vinner!!!

#10 - - Sara:

Åååh, moln :)

DET är fint o mysigt att ha på väggarna!!

#11 - - Johanna:

Du är ju helt fantastisk!

#12 - - Zizzie:

Åh! Fantastiskt sött! Får testa det hos brorsdottern sen när hon får eget rum :)



Nu har jag röstat på dig också. Jag håller tummarna, lycka till!

#13 - - Jenny:

WOW vad fint!! Den där idé är jag mycket sugen på att sno till bebbens blivande rum!!!

#14 - - A-K:

väldigt snyggt =) barnen blir nog supernöjda.. det skulle vara snyggt med droppar under.. ha en bra dag =)

#15 - - Elin:

Vilka söta moln! Lyckos den lilla bebisen som får sova där.

#16 - - Maria:

wow skit snyggt.

Tål att funderas på om jag skall härma idén till dotterns rum =)

#17 - - Karolin:

Åh tänk om livet kunde vara som ett rosa rum med moln. Men du har rätt, klart som tusan att det vänder snart, kanske rent av blir en vandring på rosa moln :)

#18 - - Heidi:

Vilken fiffig idé! Har spanat på hyllor som ser ut som moln, men det har är ju en betydligt billigare variant! Dessutom är det personligare när man gjort det själv. =)



Kram, Heidi

#19 - - Annie:

Hej!



Har precis hittat till din blogg och den gör mig överlycklig! Har snart kollat igenom alla inlägg och börja törsta efter mer. Du verkar vara så duktig och kreativ och alla färger gör mig helt rusig! Läste i inlägget innan att inte allt var på topp. Jag hoppas verkligen att du snart kommer tillbaka med nya krafter!



KRAM!

#20 - - Hanna - norrländsk hårdrocksmorsa:

Helt underbart. Tänker göra nåt liknande i lillans rum & hoppas att resultatet blir lika snyggt som ditt :)

#21 - - Postadress Torslanda:

Du är fantastiskt duktig och molnen gillar jag mycket!

#22 - - Madeleine:

Wow vilken bra ide! Jag kommer nog tom kopiera det i min tjejs rum, hon har exakt samma rosa väggar och ja har funderat på hur ja kan piffa upp det lite.

Till top