Åker till Indien i 3månader

Om mig / Permalink / 7


http://www.flickr.com/photos/woosra/4957281853/

I natt åker jag och min vän Jonis till Indien i 3månader. Blir nog inte så mycket bloggande då (som om jag bloggat mycket de senaste ;), men en och annan bild ska man ju få upp hoppas jag. Har fått en och annan uppmaning från jobbet och hemma plan. Är sjukt nervös men det blir nog bra!

Ha de gott så länge!
Lisa



ps: Min bror och hans tjej Malin vaknade i natt av ett himmla oväsen i hallen. Katterna va hysteriska. De hade fått en nattlig gäst genom kattluckan! Det visade sig vara en av de tusentals minkar några djurrätts aktivister släppt ut. Stackarn fick motas ut från allt gott i sopsoteringen i hallen och ut i natten.

Tycker att det är horribelt att de använder dessa djur till pälsjackor. Men samtidigt kan man ju inte släppa ut dem i det vilda när de inte vet hur man får tag i mat. Sen är de inte ett naturligt inslag i svenska naturen. Hoppas de gick bra för den lille i allafall.

#1 - - Jenny/Jema:

Önskar dig en UNDERBAR resa!!!



: )



Visst är det horribelt med minkarna,

de gör ju inte minkarna någon god tjänst direkt...

även om jag är helt emot att vi ska använda deras päls..!



KRAM

#2 - - Karolin:

Jag hoppas att du få en fantastik resa och att den lilla minken klarade sig fint.

#3 - - Karin:

Hej! Gillar verkligen din blogg:) Hoppas du får det superbra i Indien! Jag vill också åka dit nån gång.

Ser fram emot bilder därifrån.

#4 - - Anna-Karin:

håller totalt med.. det är mer djurplågeri att släppa ut dem i det totala okända för dem tycker jag iaf.. roligt att få se en mink men skulle bli lite rädd..

#5 - - Anna-Karin:

resan låter underbar.. ha det så roligt

#6 - - Olivia:

Minkfarmning är ju horribelt från början till slut. Att släppa ut djuren är ingen lösning, men att tro att de har det bättre om de är kvar i burarna och sedan gasas ihjäl är att vara ute och cykla. Att gasas till döds är ångestfyllt och plågsamt, för att inte tala om att leva i en liten bur. Om jag skulle ha min hund i en liten bur dygnet runt, året runt skulle jag åka dit för djurplågeri. Skumt att en hel bransch kan få livnära sig på att göra just det.. :( Jag hejjar på Djurens Rätt, som arbetar med lagliga metoder för ett förbud mot pälsfarmning. Hejja dom! :)



Och tack för en inspirerande färgsprakande blogg! Vi har just flyttat och jag kommer helt klart att kika in här ofta för att få inspiration! :)

#7 - - Hanna:

Spana gärna in min blogg på http://wordsbyme.se. Just nu är det sista chansen att delta i min tävling. I bloggen hittar ni också lite nya foton, modereportage m.m. Dessutom tar jag gärna emot lite maskeredtips! Så klicka helt enkelt in på http://wordsbyme.se! Trevlig kväll!

Till top