Malin Maskros

Hemma hos andra / Permalink / 10


Denna damen hittade jag på flickr och jag tyckte hon hade ett fint hem med många bra ideér. Vad sägs om pärlplattor som konst på väggen, en stor pratbubbla på väggen i köket (oh va trevligt vi har haft) eller hennes soffa som är gjord av två sängar? Hennes fina pysselrum är en annan favorit. Fantasi har hon och jag känner mig väldigt inspirerad av hennes hem och hon har även en egen blogg som är jätte fin. Hon gillar även att byta konst (ATC har jag lärt mig av henne att det heter :) och hon målar många fina bilder som hon sedan byter med. Klicka HÄR för komma till en hemsida där man byter konst. Hoppas att jag snart har en av hennes fina små konst kort på väggarna :)

Namn: Malin Walkeby
Ålder: 34 år (i september)
Familj: 2 katter
Sysselsätting: På jakt efter framtida karriär
Spara eller slösa: Slösa!
Inredningsstil: Vit grund med färg till - retro, vintage, orientaliskt, kitsch... Jag försökte med shabby chic, men det funkade inte alls - jättetråkigt!

Vad gör du om 5 år?
Om fem år drömmer jag om att vara ekonomiskt oberoende, så att jag kan ägna tid åt allt jag verkligen vill göra. Mer realistiskt, så har jag jobb, ett litet hus (hoppas jag), och är förhoppningsvis annars inte så olik mig som jag är nu.

Vilken är din favorit grej hemma?
Mina böcker, tror jag. Jag har rensat ut, så att bara de "gottaste" är kvar.

Vilket är ditt sämsta köp?
Alla de saker jag köper utan att tänka mig för, för att sedan göra mig av med. Som i höstas, en hel hög med saker från Ikea, som jag nu har sålt.

Vilket är ditt favorit rum?
Min "pyssel"-hörna i sovrummet.

Vilket är ditt finaste loppisfynd?
Mina vardagsrumsmöbler - fantastiskt 70-tal i jättebra skick.

Vilket är ditt nästa projekt?

Att göra färdigt - att måla klart vardagsrummet, och att sätta upp lister i köket. Tråkigt, men måste göras.

Vilket är ditt bästa inredningsknep?
Att inte binda sig vid sakernas ursprungliga funktion - just nu använder jag min brödlåda till brevpappersförvaring. Och spring på loppisar - dom roligaste sakerna hittas där!

Ditt drömhus/lägenhet skulle vara?

Ett litet hus, tre rok räcker, som jag får fixa upp själv. Gärna ett rött torp med vita knutar. Drömmer också om sommarboende på kalfjället.

Vad skulle aldrig komma innanför dörren?

90-talsminimalism.

Vart åker du helst på semester?

Jag skulle vilja åka till USA - dom har så många roliga saker/restauranger/affärer/m.m som inte vi har.

Om du fick välja en sak som skulle bli nyttigt att äta?
Choklad!



#1 - - Camilla:

Vilket fint hem, personligt och glatt :D Färg regerar, helt klart! :) Denna blogg är så behövlig bland allt det vita, du lyckas verkligen snappa upp varenda färgälskare i hela sverige känns det som :)

#2 - - Lisa:

Å tack va snäll du är, jag gör mitt bästa för leta upp roliga hem att visa upp här. Får hoppas jag har tid sen när jag börjar skolan att kunna fortsätta blogga. Ska se till att försöka snappa upp så många som möjligt innan dess ;) Har du några tips?

#3 - - Kaka sökte maka - och nu ska dom gifta sig!:

Åååh! Vilket fantastiskt hem.. Tack för tipset!

#4 - - Olyckssyster:

Pratbubbleidén var underbar, något jag nästan funderar på att stjäla :)

#5 - - Mirka:

Pratbubblan på väggen är helt klockren! Ett riktigt mysigt hem det där.



ja katten den är ju så knäpp så den måste vara med :) Jag vet ett par stycken härifrån trakterna... Så då är vi väl fyra sammanlagt än så länge, vad jag känner till. Bor du i Jönköping nu? Pluggar du här?

#6 - - mirka:

Var i jkpg gick du gymnasiet? Och vilka år? Jag flyttade hit till huskvarna när jag var 16 och skulle börja gymnasiet. Då gick jag på bäckadal.



Kolla hos dessa två damer: www.tinaminastina.blogg.se(vad jag fattat så bor hon i krokarna) och sen har vi mari, www.marityrenia.blogg.se, en riktigt trevlig bloggerska!

#7 - - mirka igen:

oj, länken blev skum... www.tinaminastina.blogg.se

#8 - - Designtjejen:

Vad härligt hem! Gillade pratbubblan i köket!! Så fräck!

Kramis

#9 - - malin:

Tack för att jag fick vara med! Jättebra inlägg - du får min lägenhet att se mycket bättre ut än i verkligheten (det är väl det som kallas selektivt urval...)!

#10 - - Anonym:

Vad kul att du valt min systers fina lägenhet!

Hon är pysslig och har det jätte fint!!!

Kram kram

Till top