Godis, godis... fixat lite hemma

Mitt hem / Permalink / 17


Har myst till lite i sovrummet, vitt och turkost i alla ära. Men nu har jag fått en liten färg chock där hemma! Kuddar med ikea tyg och en tavla med etsy motiv, bella and bo.



Nytt bäddset från Åhlens rea, halva priset 125kr! Jag har haft is i magen och gått och väntat på att detta bäddset skulle reas ut i flera år nu. Äntligen så blev de mina! Har ett till som vi ska ha när vi blir med dubbelsäng igen (min bror har på något knepigt sett lyckats ta min gammla dubbelsäng.)



Snyggopuffen fick jag i födelsedags present av min bästa vän Johanna. Yes she now me all to well :) Ananrs är denna hörnan sig ganska lik.



Snyggare bild på tavelväggen. Vet dock inte varför alla bilder jag tog i dag blev suddiga. Jag är lite darrhänt? En sak är klar, jag vill ha mer ramar! Blir nästan lite beroende :)



Mitt andra rea fynd. Två kuddar för 199kr på Indiska. Jag har tallat på dem i massa månader men då kostade de 230kr eller nåt. Billigt med tanke på arbetet (handbroderad) men dyrt för en student. Så nu är de mina, inte för jag har nåt bra ställe där de egentligen passar men jag knöka in dem i hallen i väntan på matchande kuddar och rum.
#1 - - Carolin:

snygga, har dock gett löfte om att aldrig mer handla på indiska .gråt. men det är för ett gott syfte, hemska arbetsförhållanden för dem anställda o listan kan göras lång....

jaja fram med faitrade indiska!

..oh där är den där lilla gröna som jag älskar med..

#2 - - malin:

Hur fint som helst! Färg är helt underbart - jag förstår inte hur man kan leva helt vitt! Jag har försökt, och det gick bara i några månader... Jag gillar din tavelvägg jättemycket, både ramarna och deras innehåll. En lite fråga - när du köper gamla ramar, hur gör du för att "återanvända" dom? Gamla tavlor har ju inte smarta fästen på baksidan som Ikeas ramar, hur fixar du det i stället

#3 - - Ann-Catrin:

Hej!

Vilket mysigt hem du har hittade dig på Sköna hem,så nu har du fått min röst.



Man blir riktigt glad när man ser dina härliga färger. Hoppas du vinner!!

#4 - - fine:

jättefin tavelvägg, stiligt! =)

#5 - - Annika:

Visst är det generna! :D



Ditt rum ser urmysigt ut! Kan vi byta?

Du får vårt beiga rum så får vi ditt!?!

#6 - - Martina:

Härligt med det blommiga i sängen!

#7 - - malin:

Ok, det var hänget, men hur fäster du den nya bilden/glaset/bakstycket i ramen? Lim, tejp, häftklammer, hur?

#8 - - Anna:

Gud vilken härlig blogg och bilder :)

Gillar din tavelvägg :)

#9 - - T O D A Y:

Men vad fiiiint! Jeg elsker din stil!!

#10 - - Camilla:

Åh, behöver jag ens säga att jag älskar allt? Oj vad jag börjar sakna min förra lägenhet nu, den var ju snäppet färggladare än den nya, men jag jobbar på det ;) Bäddsettet var helt underbart! Visst är det kul när man lyckas hitta sina älsklingar på rea? Måste nog kika in till åhlens och se om det finns kvar och härmas lite! Ha det så fint gumman

#11 - - neutralrainbow:

I just love your pictures. I've seen them at FlickR before and I always keep waiting for your new pictures but today I started a bit of an investigation and found your blog. Would it be too much to ask for more entries in English?

#12 - - Emma:

ah, damn girl! du har lätt den bästa smaken ever, du får då alltid till det :) /Emma

#13 - - Elin R:

I love it!

#14 - - Persilja:

Det är perfekt!!!

Supernice!

Den turkosa färgen är så snygg. Lysturkos liksom. Du har möjligtvis inte något färgnr kvar på den nyansen?

Såg en mormorsfilt igår på Myrorna, men det var olivgrön, brun, grå och marinblå. Det blev inget hjärtslag över den alls. Antar att du inte heller vaknar till liv av de färgkombinationerna... ;D

#15 - - Linda:

Jadå, jag tycker absolut att en mops är ett bra förstagångsval av hund. Bra temperament, ingen pälsvård (bara klippa klor, rensa nosvecket och öronen) och lagom långa promenader. Det beror väl lite på vilken typ av hund man vill ha. :)

#16 - - Nina:

åååå

Blir sååå inspirert her hos deg...

Som du kanskje kan se inne hos meg er jeg litt på en liten fargebølge...Men kan jo ikke sammmenlignes med det du får til i heimen din. Du er rå dyktig...

Nå må jeg gjøre om noe også...Hm??? what to do....



Tror jeg skal stjele noen ideer vedrørende rammer og bokstaver eller noe..hvis jeg får lov? hi hi....



Gøy med ting man har ventet litt på for da vet man at man ønsker seg det veeelig...=)

Hilsen Drops som droppet innom deg en mandagsmorgen=)

#17 - - Kardemomme:

Heisann :)Men så utrolig morsomt da!!! Selvfølgelig kan du låne og linke som du vil :))

Bare koselig det :)

Da jeg klikket meg inn til deg så var det helt wow!! Tror vi har samme sans for farger og former..

Du har det virkelig nydelig og personlig hjemme!!

Jeg blir så glad når jeg finner sånne blogger :))

Ha en glad dag!

Hilsen Kardemomme :)

Till top