Malin har bra ideer

Pyssel och inredningstips / Permalink / 13
Malin gjorde en kruka med Stig Lindbergs servetter och depotagelim. Sjukt smart ide. Min mamma och jag testade att göra några burkar och krukor. Fast vi använde hobbylack istället för det är lättare. Smeta lack, lägg på motiv och smeta mera, glöm ej att ta bort de andra två lagrena i servetten innan man lägger på.
Besök:

#1 - - Hatchepzut - Mamma till en ängel:

Smart! Kan man göra det på vilka krukor som helst? Tänkte på såna som är "glatt" yta på...

#2 - - malin:

Dina krukor blev verkligen supersnygga, inte så bråkigt sneda som min är. Tror jag ska kolla på jobbet (=Myrorna!) efter några raka krukor... Tack för länkningen - det syns på en gång i besöksstatistiken...

#3 - - malin:

Jo, hatchepzut - jag har gjort decoupage på glas, så glatta krukor borde inte vara några som helst problem.

#4 - - malin:

Jag bara klistrade på min kruka, så det är inte speciellt formpassat, utan överlappat och skrynkligt. Decoupagelimmet får man vara lite snabb med, annars kan papperet gå sönder. Min flaska börjar ta slut, kanske jag provar hobbylack nästa gång istället...

#5 - - therese:

snyggt det blev ;)

#6 - - Anna-Karin:

va snyggt det blev.. älskar det där motivet på servetterna också..

#7 - - Kit:

superläckra :)

#8 - - Karolin:

Tack för tipset, jättefint ju!

#9 - - lady thirty:

snyggt!

#10 - - Tant Grön:

Dö najs! Jag tänkte decoupaga en byrå eventuellt, med Stigans servetter. Men jag tänker många tankar och har så lite tid, hi, hi.



Tack så jätte mycket för din fina kommentar förra veckan (tror jag)jag blev så glad :-)

#11 - - jessica:

Kikar in :) Får man fråga vad motiven är gjorda av? :) spännande. detta måste jag testa!!:) /jessica

#12 - - Re-dizain:

Helt underbara blev dom!

tål dom vatten?

#13 - - Ylva:

wow, vilken bra idé!!!! Jag har två paket av just Fallande löv servetter liggande. Måste ta mig an ngt kul projekt med dem, tack för tipset!!

/Ylva

Till top