Nyfödda små sötnosar behöver hem om 12v ♥

Off topic / Permalink / 17


Föddes idag, varav en med liten knorrsvans. Är leverans klara om 12v. Bor 3 mil söder on Jönköping men kan tänkas flytta lite längre om det finns ett härligt mysigt hem med mycket kärlek i ♥ Efter detta ska mamman Daisy bli fixad så det blir sista kullen hemma på gården. Hoppas att kunna finna bra hem till dem :)

Om någon är intresserad av en kattunge maila mig på:
[email protected]


♥Knorren♥
#1 - - Evelina:

aaw så underbart söta! <3



Men jag vill ändå säga att kattungar ska flytta från sin mamma tidigast vid 12 veckors ålder eller drygt tre månader. :) Det står på sida 13 här:

http://www.sjv.se/download/18.1c72e95711857a2245380004576/2008-005.pdf



"9 § Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder.

Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger."



Lycka till att hitta hem åt dem! :D

#2 - - Jenny:

Åååh så söta...fresta mig inte!



; )



KRAM

#3 - - Evelina:

Lätt hänt att skriva fel! :D



Jag och min sambo är himla sugna på en kisse till men kom fram till att vi ska vänta. Så om du planerar att lägga upp söta kattungebilder kanske jag ska sluta följa din blogg ett tag? s

#4 - - Karolin:

Kattungar är så himla söta! Hoppas ni hittar fina hem till dem :)

#5 - - henrietta:

Ska bli spännande att följa de små ♥♥

#6 - - Cicci:

Aaaaw! Sött med svansen, undrar hur det blir när den blir lite större?

#7 - - Zizzie:

Himla söta! Jag har redan tre så det får räcka men jag blir ändå alltid sugen så fort jag ser en kattunge ;)

#8 - - Stina:

Åh gud så söta!! Vill ha! Vill ha! Vill ha!! <3 :-) Men jag vet inte om vår gamla katt skulle bli så glad. (Och sambon skulle definitivt inte bli det.) Jag hoppas att ni hittar riktigt bra till dem. :-)

(Och så måste jag sluta titta på dem för jag hamnar i i något slags kattungekoma annars. Haha!)

#9 - - Sofia:

åh så söta. vi har redan två katter och tre hundar så nått mer djur blir det inte. :)

#10 - - erry:

Åh, sötnosar! Jag skulle kunna ta hand om hur många kattungar som helst, men vi har två katter redan så det får räcka så länge vi bor i lägenhet...



Kram

#11 - - Sara:

Otroligt söta!



Undrar dock vad som menas med att hon ska bli "fixad"?



"Efter detta ska mamman Daisy bli fixad så det blir sista kullen hemma på gården."

#12 - - Mimmi Staaf:

Åh vad söta!!

#13 - - Min vrå...:

Så söta! Skulle gärna vilja ha men har redan två hårbollar hemma... :)

#14 - - Cheapo:

Sv till Sara: Antagligen så ska hon bli kastrerad så att hon inte kan få mer ungar.

#15 - - Sanna:

Åhh så söta! Hoppas att ni hittar bra hem till dom alla.. =)



Kraaaaam

Sanna

#16 - - Emma:

Men åh, vilka ljuvliga små bebisar! :-)

#17 - - Elin:

Nawww...

Lisa.. gud vad söta.

Synd bara att jag inte ska flytta än på några mån (typ i aug. sep. om allt går bra). Annars hade jag tagit en av dem ner till Lund och den hade blivit så sönder älskad :D

Till top