balkong pimpning, soffa bygge

Mitt hem / Permalink / 17
Före bild, förra ägarens bild.
Slakatde en barnsäng som hette kritter frå ikea. Köpte den med madrass på 2hand för 95kr. Pappa hjälpte mig att kapa några reglar till ryggstödet som sen fästes med långa skruvar i sängen.
Vi gjorde en front av ett gamalt paneltak vi tog ner i min brors hus för ett tag sen och målat vitt. Sen la vi en regel ovanpå och fäste. Pappa hade fräst lite i kanten så den blev lite snyggare.
Wohoo! Måla måla. Toppbiten såga jag ut för många år sen då jag upptäckte sticksågen för första gången. Sen har den legat och skräpat i 5år typ. Mitten av mina krusiduller kommer från en gardinknopp. Målade med jotun kvist och spärrgrund för taket läkte ut pigment. Sen toppmåla jag med beckers elegant matt 10.
Tadaa!
Testa lite hur de kommer se ut när de blir varmare.
Pissväder ute, regn i Göteborg.  Men snart kommer vårsolen och då ska det bli gott att sitta här och mysa med vännerna. Ska bara fixa lite mer stolar och ett större bord så :) Och bäst av allt, snart kan man börja ställa ut växter och fixa!
#1 - - iHanna:

Helt underbart fint!

#2 - - Martina:

I looooooooooove it!!

XO,

Martina♥

#3 - - Susanne:

Snyggt Lisa!

#4 - - guldmulten:

WOW Sjuukt fint!!

Du är så duktig!!!

#5 - - Malin:

Vilken smart lösning på en soffa, jättefint!

#6 - - Elin:

Snyggt snyggt snyggt!!! :-D

#7 - - Hannah Hausmanis:

Shit, va snyggt. Riktigt mysigt.

#8 - - Nonno:

Så underbart fiiiiint. Bara du kan få en tråkig Ikeasäng att bli så fantastiskt mysig och supersnygg!

#9 - - maria:

shit pomfritt, crazy bananas JAG DÖR VAD SNYGGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du är min idol.

#10 - - Vendela:

Hejhej,

det där är sannerligen en snygg balkongbänk! Den är riktigt snygg. Just nu har Byggla en balkongtävling (som avslutas 18e april) och du borde verkligen delta i tävlingen. Maila mig om du vill veta mer eller gå in direkt och starta upp ditt projekt :)

Hoppas du njuter av din nya fina balkong!

Mvh

Vendela på Byggla

#11 - - Lotten:

Wow såå fint det blev! Jag blev störtförälskad i det lilla bordet.... Underbart!

#12 - - Cecilia:

Men gud vad fint!! Jag har funderat en hel del på att bygga en soffa till vår balkong eftersom jag inte hittar någon att köpa. Att göra om en gammal barnsäng va ju en toppenidé. Vi har ingen inglasad balkong, tror du man kan måla den med nåt så att den tål ur och skur bättre?



Tacksam för råd :)!



/Cecilia

#13 - - Erika:

Målade du med Beckers färg på en Jotun? Trodde jag inte om dig!

#14 - - Anonym:

Mycket fint!



Vänliga hälsningar Lina på Beckers

#15 - - nook elin:

Jättefint! Så smart att använda en barnsäng! Kram

#16 - - ida:

Åh gud så fint!

Jag måste fråga, var kommer det gula bordet ifrån? Blir överlycklig för svar :)



har precis hittat din blogg och kommer aldrig gå härifrån!

#17 - - Fröken Pyssel:

Helt underbar! Jag dör, gud så snyggt!

Till top